Čím zaujmout IT komunitu? Zkusili jsme souboj robotů v binárních piškvorkách

Před dvaceti lety ještě nikdo nevěděl, kdo je to programátor webových aplikací. Mít webovou stránku byl těžký nadstandard. Běžně jsme používali diskety… Doba se ale mění a s ní i požadavky trhu. Naše portály proto neustále přibližujeme digitálním profesím a IT komunitě především. A jako jednu z prvních aktivit jsme pro ni dali dohromady Piškvorky by Jobs. O co jde?

Na adrese piskvorky.jobs.cz se těsně před Vánoci objevila platforma, kde mohou programátoři otestovat své schopnosti ve zdánlivě jednoduché výzvě. Mají za úkol napsat robota, který bude lepší v hraní piškvorek než roboti ostatních uživatelů.

„Piškvorky lze řešit jednoduše, ale lze vymýšlet i opravdu složité algoritmy a dosahovat lepších výsledků než ostatní. Od jednoduchého hledání řad ‚tvrdým‘ kontrolováním pozic až třeba po strojové učení, kdy se robot může poučit z předchozích her a zlepšovat se,“ vysvětluje programátor Honza Kuthan hlavní výzvu projektu. Stará hra, kterou jsme dříve často hrávali ve školách na čtverečkovaném papíře, je tedy skvělou možností, jak předvést různé přístupy k řešení problémů.

K čemu to vlastně je?

Asi to nejzásadnější, co jsme chtěli zjistit, bylo, jak moc dokážeme v Jobs.cz oslovit náročnou a velmi specifickou IT komunitu. Programátorů je obecně mnohem méně, než je jich třeba, a občas pracovní nabídky přehrabují vidlemi.

Chtěli jsme s nimi proto nejdříve pracovat postupně. Přinést jim něco, co může být užitečné a zároveň tak trochu výzvou. Něco, v čem se budou předhánět a hledat řešení „problémů“. A co postaví na stejnou startovní čáru někoho s mnohaletými zkušenostmi i úplného začátečníka.

„Asi každého programátora se na pohovoru ptají, co již naprogramoval. Spousta absolventů nemá čím se pochlubit a naše piškvorky jim mohou pomoci k větě: „Zúčastnil jsem se soubojů robotů, co proti sobě hráli piškvorky, rád vám ukážu kód,“ říká Honza. Potenciální zaměstnavatel tak může vidět, že má před sebou člověka se zájmem, který navíc dokáže sofistikované problémy třeba řešit efektivněji než jiní.

Jak jsme obstáli před IT komunitou?

Přestože je IT komunita velmi náročná a zalíbit se jí je poměrně náročné (jen kreativně napsané inzeráty opravdu nestačí), pilotní projekt se osvědčil. Za cca měsíc a půl se do něj registrovalo na 450 unikátních uživatelů, přičemž 60 jich má za sebou alespoň jednu výhru. Her bylo započato více než 75 tisíc, nicméně jde o hru robotů, a tak není problém zahájit stovky instancí najednou.

„Těší nás, že kampaň na tuto aktivitu měla na sociálních sítích více než 26 tisíc reakcí, z toho mnoho konstruktivních a pozitivních,“ dodává markeťák Jobs.cz Milan Fořt. I proto v aktivitě v LMC chceme nadále pokračovat.

„S Honzou a produktovým týmem (díky Katko a Mariane) pracujeme na odladění chyb a postupně budeme hru rozšiřovat o další funkcionality, které ostatní jen potěší. Chceme třeba více zapracovat na tom, aby hráči byli lépe propojování mezi sebou a hry se lépe organizovaly,“ dodává Milan.

Piškvorky jsou přitom jednou z prvních našich aktivit pro IT komunitu a připravujeme další aktivity, které mají za cíl zvyšovat zájem u IT. Programátoři jsou dnes třeba téměř v každé firmě, i proto chceme, aby i na našich portálech byli jako doma. Už teď ostatně tvoří zhruba 13 % kandidátů, kteří odpovídají na inzeráty, což prakticky znamená, že Jobs.cz patří mezi největší IT boardy u nás.

Připravujeme!

Aktuálně pro Jobs.cz chystáme kampaň, kterou budeme oslovovat IT cílovku, abyste je i vy mohli do firmy lépe nabírat. Nechte se překvapit, celé to vypukne v průběhu března. :)

 
Sdílejte
Ovládají vaši zaměstnanci angličtinu?
0